top of page

1. Spillets gang

Spillerne vil bli delt inn i lag, og lagene vil så konkurrere mot hverandre. De skal konkurrere over ni hull.

Hvert hull er en ny drikke, og denne skal chugges på så få slurker som mulig. Totalt slurker ett lag bruker på et hull, blir da deres «score» på det hullet. Laget som etter 9 hull har lavest score, vinner spillet.

2.1 Regler

Spillet gjennomføres med noen enkle regler. Dette er for å gjøre spillets gang litt mer utfordrende, og for å holde spillerne litt i sjakk

2.2 Søling

Hvis en spiller forårsaker noen form for søling av drikke (dette gjelder all form for søling), vil laget spilleren spiller på motta en straff på +1 i sin score.

2.3 Fall

Det skal kanskje godt gjøres å falle under spillet. Men hvis en spiller klarer dette underverket, vil laget til den spilleren motta en straff på +2 til sin score.

2.4 Frekkhet

Hvis en spiller er frekk eller slenger spydige kommentarer rettet meg noen andre, vil dette føre til at laget til spilleren som sa dette vil få +3 lagt til i sin score.

2.5 Oppkast

Når såpass store mengder med alkohol konsumeres på relativt kort tid, er det stor fare for at noe vil komme i retur. Dette er ikke noe vi ønsker å se i spillet, så laget til en spiller som kaster opp vil motta +5 på sin score.

2.6 Mobilbruk

Det er generelt ikke lov til å bruke telefonen sin under spillet. Dette er for å unngå unødvendig bruk av tid på at noen «bare skal svare på en melding» eller «bare skal queue én sang». Hvis telefonen brukes til å ta bilde eller video, er det fullt lovlig. Hvis regelen for mobilbruk brytes vil laget til spilleren som bryter dette motta +5 på sin score.

2.7 Bekledning

Den bekledningen en spiller starter spillet med, må forbli uendret i løpet av spillet. For hvert plagg tatt vekk eller lagt til etter spillets start, vil laget til spilleren motta +2 på sin score.

3. Hullutfordringer

Hvert hull vil ha en egen utfordring. Dette kan for eksempel være «drikk med venstre hånd på dette hullet». En hullutfordring kan droppes om ønskelig, men det vil koste spilleren som ønsker å droppe den én shot.

Hvis en spiller ikke klarer utfordringen på et hull, må spilleren trekke en straff (se 5. Straff)

4. Minigames

I løpet av spillet vil det arrangeres noen minigames. Her vil lagene konkurrere mot hverandre i forskjellige øvelser. Her kan det være en fordel å prestere, siden dette kan gi laget ditt minus i sin totale score.

1.plass i en konkurranse vil gi laget -2 på sin score.

2.plass i en konkurranse vil gi laget -1 på sin score.

3.- og 4.plass vil ikke motta noen premiering.

5. Straff

Det blir ikke Hyttegolf uten noen pinlige (og kanskje smertefulle) straffer. Hvis en spiller ikke klarer utfordringen på et hull, må hen trekke en tilfeldig straff. I tidligere utgaver måtte den fullføres før spillets slutt. I årets utgave må straffen være fullført før neste hull starter.

En annen måte man kan måtte trekke en straff på, er hvis man gjør eller sier noe som demokratiet stemmer for er straffeverdig.

6. Tid mellom hull

For øyeblikket bestemt. Vil bli oppdatert før spillet starter.

7. Avsluttende ord

Dette har blitt en tradisjon, og planleggingen er nesten like morsom som gjennomføringen. Så den kanskje viktigste regelen av alle er:

Ha det gøy, bli full, og kos deg!

bottom of page